Introductory text
Replika pásového vozidla „Scarabée d’Or“ je výsledkem 3leté práce (2016–1019) týmu, ve kterém bylo 160 vysokoškolských a středoškolských studentů, 50 profesorů a učitelů a která obnášela celkem 50 000 hodin práce a 1500 kg kovu v 11 výrobních závodech.
První přejetí Sahary v automobilu trvalo od 19. prosince 1922 do 7. února 1923 v 5 pásových vozidlech značky Citroën – šlo o více než 3200 km cesty pouští. Návrat se původně neplánoval, ale díky velkému úspěchu celé operace a díky spolehlivosti vozidel navrhl tým cestovatelů provést i zpáteční cestu stejným způsobem, čímž zdvojnásobili svůj úspěch. Kromě fenomenálního technického triumfu v roce 1922 s pásovými vozy konstruovanými na bázi vozu Citroën B2 10 HP, modelu K1, je nutné si tuto expedici zapamatovat, protože otevřela cestu slavným křižníkům (Croisières) Citroën (černý, žlutý atd.), ale také objevila nové cesty, které byly následně zaneseny do map všech národů. O této události vypráví filmy a knihy, protože jde o demonstraci know-how a dobrodružného ducha, kterého Citroën ztělesňuje dodnes. Nezapomeňme na malou historku, která je součástí tohoto velkého příběhu: členy expedice doprovázel Flossie, pes, který inspiroval spisovatele Hergé k vytvoření postavy Filuty, Tintinova kamaráda.