Introductory text
Studie prototypů C začala v roce 1953 pod vedením André Lefebvra. Program se opíral o principy inspirované leteckým průmyslem: lehkost a kompaktnost s velkou částí váhy vepředu; úspornost a optimální aerodynamika dosažená díky tvaru připomínající kapku vody a užšímu zadnímu rozchodu kol.
Nejslibnější prototyp byl představen v roce 1956: byl to prototyp C10 jedinečného stylu – a křivkami. vážil pouhých 382 kg, koeficient Cx činil 0,258 a díky malému motoru 425 cm3 z vozu 2CV AZ dokázal vyvinout maximální rychlost 110 km/hod.
Tím se však jeho historie zastavila. Malý vůz neobstál před tím, co sliboval budoucí Ami 6, který byl tehdy ve fázi projektu. Jeho styl byl však předzvěstí budoucích MPV Citroën… jak dává tušit pohled na zaoblené linie budoucího vozu Xsara Picasso.